Czytelnia

Wojciech Drobiński

tel. 882 951 177
Umów się online

Napoje po upojeniu alkoholowym

Picie alkoholu powoduje odwodnienie organizmu, spadek poziomu cukru we krwi oraz straty składników mineralnych. Napoje sportowe są korzystne w aspekcie przeciwdziałania i łagodzenia skutków upojenia alkoholowego. Przed wypiciem większej ilości alkoholu, jak również po należy wypić ok. 500ml napoju izotonicznego. Podobną porcję warto wypić także następnego dnia rano. Należy unikać w tym czasie kawy i mocnej herbaty, które intensyfikują odwodnienie.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Napoje w treningu siłowym

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

W trakcie treningów trwających nie dłużej niż 90min, nie ma zasadności podawania płynów węglowodanowych. W tym okresie zaleca się wypicie min. 1l wody. Kiedy trening ...

czytaj więcej

Płyny a stan wytrenowania

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

Organizm osób początkujących traci więcej wody i elektrolitów, niż osób wytrenowanych. Organizm nie wypracował mechanizmów oszczędzających utratę sodu z potem. Osoby niewytrenowane są bardziej wrażliwe ...

czytaj więcej
POKAŻ