Czytelnia

Wojciech Drobiński

tel. 882 951 177
Umów się online

Zastosowanie BCAA w sportach wytrzymałościowych

BCAA to jeden z najważniejszych suplementów wspomagających dla sportowców takich dyscyplin jak kolarstwo czy biegi długodystansowe. Przyjmowanie BCAA przed wysiłkiem może zapobiec spadkowi koncentracji oraz osłabieniu sił fizycznych szczególnie w końcowych fazach wysiłku. Może także skutecznie wspomóc organizm energetycznie w warunkach obniżenia się zasobów cukrów w mięśniach. Utlenianie BCAA dostarcza bowiem ok. 10% energii. Przyjmując BCAA przed wysiłkiem zapobiegamy spalaniu aminokwasów rozgałęzionych w mięśniach, co pozwala istotnie zminimalizować procesy katabolizmu.

Zawodnicy sportów długodystansowych powinni przyjmować BCAA ok. 45 min przed wysiłkiem w porcji ok. 1g/10kg należnej masy ciała. Nie zaleca się jednak przekraczania jednorazowej dawki pow. 6-8g. Dodatkowo BCAA można przyjmować w trakcie wysiłku podając z napojami o charakterze izotonicznym oraz na czczo i przed snem. W okresie przedwysiłkowym aminokwasy BCAA korzystnie podawać z lecytyną oraz ALC.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Zastosowanie BCAA w sportach wytrzymałościowych

Wrze 11, 2014 Wspomaganie energetyczne

BCAA to jeden z najważniejszych suplementów wspomagających dla sportowców takich dyscyplin jak kolarstwo czy biegi długodystansowe. Przyjmowanie BCAA przed wysiłkiem może zapobiec spadkowi koncentracji oraz ...

czytaj więcej

Energia dla układu nerwowego

Wrze 11, 2014 Wspomaganie energetyczne

W czasie długotrwałej pracy mięśniowej, szczególnie o dużej intensywności w organizmie dochodzi do wyczerpania rezerw glikogenu w mięśniach i wątrobie. W wyniku uszczuplenia zapasów węglowodanów ...

czytaj więcej
POKAŻ